Oh mai.. serius dh lama x update blog... tgk last update bulan 7 thn lepas.. hehee.. so hari ni saya nk update blog saya..
Ok, skang sy di opis.. baru je balik dr cuti chinese new year.. n mppd today?.. sgtla malas ok.. spai rs kena mc septtnye.. muahahaa.. tp sy ttp dtg keje n sibukkan diri psl keje.. xmo pk sgt psl malas.. kalo dipikir2 cfm malas..
Oh,, cuti raya cina sy seronok.. adik ipar follow balik sekali.. hahahaa.. dh approve nampaknyee.. gembira nampaknye mak n ayah sy..
Hmm oh td br dpt angpow dr bos.. xbyk pn xpe.. yg penting seronok2 kan..
Hmm plan tahun nie. byk gaklaa.. sy x sabar nk g holiday utk tahun nie..
Bgs jugak sejak hidup sy berubah thn lepas. dapat jalan2 lbh bebas.. ada kaitan ke?..
Tahun 2010
=========
Langkawi (Lps frust g holiday, best!)
KK (Best gile makan/Snorkel/Mandi manda/Shopping)
Plan for 2011
=========
Singapore (Bulan 3)
Bandung (Bulan 7)
Hong kong (bulan 10)
So confirm la saya akan kopak dis year.. Tp kira ok since suma tiket nk ke tpt2 tu sy beli dgn harga yg murah.. total cost dlm 500 je kot tiket flight utk 3 tpt tu.. untung sy ada kawan2 yg rajin survey air asia.. dpt la sy bercuti dgn penjimatan..
Skang ni saya masih bekerja di siaiambee (kwn sy ajar ejaan ni).. tp who know's what will happen throughout the year.. mungkin sy akan pindah.. or mungkin sy akan jd macai yg setia.. :o
Hmm tu jela update for now..
Kaki Bukit Kinabalu
Yup, it been a while since my last blog update. A bit lazy on life update i guess. hehe.. Hmm latest occasion, just got back from our holiday at KK, sabah.. Went there last october n only now have time to actually blog about it.
So, here we go.. This is how I remembered it.
1st day:-
6am : off to air asia airport,
10am++ : reach KK, Sabah. Jalan2 di pasar philiphino. Buy dikma, mak n myself a pearl bracelet. Nice one. Just a reminder, make sure u bargain for the price. We got ourselves a really good price,.
1pm : off to Kundasang, kaki bukit mt kinabalu. Yes, we rent out a "Kancil" to go there. Im the one driving since its manual and Im more familiar with it. Yes, imagine us "hiking" on our way to kundasang with kancil.. hehehe.. Reach there after 2hours of driving (we go very slow as we're not familiar with the road). And when we were up there (Kundasang), the view were marvelous!!!.. And its cold too. Make sure you bring ur shawl or sweater up there..
3pm : visiting dairy farm.
6pm : Check in to the hotel, Puncak Borneo Resort.
Selamat Hari Raya
Hari raya, hari yg berbahagia.. hehhee.. hmm dh nk raya.. thn ni puasa berlalu dgn pantas.. tiba2 suma org dh sibuk nk raya.. start tomorrow aku akan bercuti pjg di kg halaman.. alhamdulillah.. seronok sbb dpt bermalasan di kg.. wpun time ni la suma keje dtg but they hav to respect la kita nk celebrate raya.. cuti dh lama apply so biarkan mereka.. muahahhaa.. tgu la aku blk br ku settle kan apa yg ptt..
Hmm raya thn ni persiapan biasa2 je.. rsnya thn lps lebih beria2. dlu byk ms nk shopping, skang ni every weekend bz.. thn ni gak every week dpt berbuka seisi family since mak ayh slalu sgt trn kl, sgt seronok thn ni, x pernah rs sunyi, not like last year.. im better off without him.. alhamdulillah..
Nampaknya thn ni kami sekeluarga akan beraya lama di melaka since skang dh ada rumah kt melaka instead of blk kg nenek.. Seronok!!. N plus thn ni mmg sgt seronok.. byk perkara dpt aku baiki n adik2 aku pn dh slmt ngn hal masing2..
Plan lps raya, lps piah dh mula keje barunya (boring, same industry as I am.. hahaa), kitorg akan plan psl where to live.. Dia kt pj n aku kt kl, so kt mana ye tpt tgh2.. hmm mslhnya dh sgt selesa ddk kt equine park.. since aku dtg kl tu la tpt aku.. byk memori n pengajaran.. yg buruk x perlu diingati tp cuma bole dijadikan pengajaran.. salah aku sbg manusia yg lemah..
Ahh apa aku membebel ni, di pg2 ni mmg mls nk mula keje.. chaiyok2 ardilah.. :p
X sabar nk blk kg esk.. to kawan2, selamat hari raya maaf zahir batin. Drive safely all...
Hmm raya thn ni persiapan biasa2 je.. rsnya thn lps lebih beria2. dlu byk ms nk shopping, skang ni every weekend bz.. thn ni gak every week dpt berbuka seisi family since mak ayh slalu sgt trn kl, sgt seronok thn ni, x pernah rs sunyi, not like last year.. im better off without him.. alhamdulillah..
Nampaknya thn ni kami sekeluarga akan beraya lama di melaka since skang dh ada rumah kt melaka instead of blk kg nenek.. Seronok!!. N plus thn ni mmg sgt seronok.. byk perkara dpt aku baiki n adik2 aku pn dh slmt ngn hal masing2..
Plan lps raya, lps piah dh mula keje barunya (boring, same industry as I am.. hahaa), kitorg akan plan psl where to live.. Dia kt pj n aku kt kl, so kt mana ye tpt tgh2.. hmm mslhnya dh sgt selesa ddk kt equine park.. since aku dtg kl tu la tpt aku.. byk memori n pengajaran.. yg buruk x perlu diingati tp cuma bole dijadikan pengajaran.. salah aku sbg manusia yg lemah..
Ahh apa aku membebel ni, di pg2 ni mmg mls nk mula keje.. chaiyok2 ardilah.. :p
X sabar nk blk kg esk.. to kawan2, selamat hari raya maaf zahir batin. Drive safely all...
Salam Ramadhan
Wah.. dh lama sungguh x tulis blog.. rs mls nk mengupdate pape.. tp today ppg2 di opis ni terasa nk menulis blog.. hahaha..
Hmm byknya perkara dh jadi.. good and bad.. dugaan n ganjaran.. sedih and gembira.. semua bole dikumpulkan skali.. tp one thing for sure bdn ku dh naik semula, means im back. alhamdulillah...
sempena bulan puasa ni nothing much diff compare to other month.. cuma bezanya aku akan push gak diri ku abiskan suma keje so aku bole blk kul 5.. itupn still spai umh dlm 6.30 keatas.. xpela redha, nk wat cane keje jauh.. still thinking about moving out.. lgpun kawasan tu terlalu byk memori yg x perlu diingat dh..
n bende plg hampeh jd pd aku sempena bulan posa ni, adalah seorg guy tlh melanggar kereta kwn aku semasa aku nk kuar dr kereta kwn aku tu.. sungguh kuat dia langgar kereta tu sampai kemek.. n of course la dia pn jth. tp tula 1st time aku jd sbb org jatuh even hmm rsnya kalo report polis akan tau la sapa yg slh.. aku mmg ketar sdgkn mamat tu x luka pn.. tp drama sepetang di siaiambi... still on going... minta di jauhkan dr semua niat jht manusia...
hmm apa lg nk update ye.. oo ye semlm mkn nasi arab.. suma org puji tp bg aku ok jela. biasa2.. masakan mak ku lg sdp.. akan bercuti pjg utk berehat di kg.. itu jela for now.. :p
Hmm byknya perkara dh jadi.. good and bad.. dugaan n ganjaran.. sedih and gembira.. semua bole dikumpulkan skali.. tp one thing for sure bdn ku dh naik semula, means im back. alhamdulillah...
sempena bulan puasa ni nothing much diff compare to other month.. cuma bezanya aku akan push gak diri ku abiskan suma keje so aku bole blk kul 5.. itupn still spai umh dlm 6.30 keatas.. xpela redha, nk wat cane keje jauh.. still thinking about moving out.. lgpun kawasan tu terlalu byk memori yg x perlu diingat dh..
n bende plg hampeh jd pd aku sempena bulan posa ni, adalah seorg guy tlh melanggar kereta kwn aku semasa aku nk kuar dr kereta kwn aku tu.. sungguh kuat dia langgar kereta tu sampai kemek.. n of course la dia pn jth. tp tula 1st time aku jd sbb org jatuh even hmm rsnya kalo report polis akan tau la sapa yg slh.. aku mmg ketar sdgkn mamat tu x luka pn.. tp drama sepetang di siaiambi... still on going... minta di jauhkan dr semua niat jht manusia...
hmm apa lg nk update ye.. oo ye semlm mkn nasi arab.. suma org puji tp bg aku ok jela. biasa2.. masakan mak ku lg sdp.. akan bercuti pjg utk berehat di kg.. itu jela for now.. :p
Subscribe to:
Posts (Atom)