Bawalah Daku Pergi

To someone so special..

Rindu, rindu daku saat ini
Ingin jumpa bertegur sapa
Tiada, tiada rasa lebih indah
Bila engkau tersenyum manja

Bawalah daku pergi
Dari gelisah ini
Bawalah daku pergi
Dari sepi hati ini

Bawalah daku pergi
Setulus hati yang suci
Bawalah daku pergi
Biar mati pun ku jalani

Jauh, jauh terasa di hati
Bila engkau tiada di sini
Syahdu, syahdu ucapan mu kasih
Tunggu jika dikau mengungkap kata

Saya Dah Gemuk


Ok I need to admit it.. Memang aku dh gemuuukkkssss.. Tolong rs x selesa sgt bdn niee.. rs mcm bertan2 lemak dia badan ni haaa.. rs mcm nk kena g beli semua baju baru sbb baju lama byk yg dh x sedap nk pakai.. bayangkan aritu aku cuba nk pakai kemeja yg dh lama skit aku x pakai n it does not fit anymore.. aku sgt2 sgt2 tention dengan perubahan ni.. mmg aku x nafi sejak puasa n raya aku main makan je tanpa mengira erti berhentii.. skang ni aku dh mula rskan natijahnyaa.. even blk kg sedara mara ckp aku dh kurus tp aku rs lain.. aku dpt rs aku dh gemuuukkkssss!!!!!

So apa aku nk buat skang??.. Hmm aku dh start x amik dinner ms keadaan mengizinkan. yela kdg2 aku temankan org makan, aku2 skali termakan haa.. aku start skipping everyday at least sampai 100.. N itu ajee.. aaa sedeylaa.. what should I do.. should I start the protein diet.. can I sacrifice something I really love? Nasi.. aku ni mmg suka makan nasi.. Rs x kenyang if xmakan nasiii.. ayyoooo aku kena buat something niee.. mcm manaaaa.. tentiooonnn laaaaa!!!

Jumaat


Jujur pada diri sendiri.. Jujur dengan orang lain.. Jujur dengan situasi.. Jujur asas kehidupan.. Tanpa kejujuran hidup xkan dapat bahagia...

Bohong.. bohong dengan diri sendiri.. bohong dengan orang lain.. Bohong x pernah membawa kesenangan...

Ikhlas.. ikhlas pada diri sendiri.. Ikhlas dengan semua org.. Dan ikhlas bila terjadi sesuatu dalam kehidupan.. Keihlasan sentiasa membawa keberkatan hidup..

Tabah bila ditimpa kesusahan.. tabah bila diuji.. tabah menerima kenyataan hidup. Orang yang tabah x akan dapat dikecewakan..

Berdoa semoga semuanya bertambah baik.. Berdoa cara untuk hilangkan resah dalam hati.. Berdoa pada yg berhak..

Raya Mood


Hmm aku tinggal sorg je nie kt opis.. Kak fara kuar blk umh dia siapkan hantaran.Dia ajak ikut tp aku mls plak. Ddk opis layan jela buat apa yg ptt.. Nisha lak dh start cuti memandangkan sabtu ni dh majlisnyaa... Tahniah ye cik nisha..N so sory x dpt dtg sbb sy x de kwn.. tp still so hepi for her.. huhuhu.. All the guys g APM. Hmm memandangkan aku keseorgan di opis aku tryla buat keje skit2. actually keje mmg byk since next week ada demo n user training.. tp tula mood raya masih terasa.. ada banyak malas lg laa. badan berat mkn byk sgt raya ritu.. haha..

Hmm n for lunch ni aku nk g tapau makanan kt atas jela.. makan dlm opis.. rs x puas mkn breakfast td.. rs lapar lg niee.. trk btul la ardilah.. aku ni konon nk diet malam x mo makan wpun lapar gile semlm ku tahankan jugak.. so pagi td breakfast pn teramik skit je.. hmm mmg ramai pelik dgn kekuatan makan aku nie.. hahaa.. x kira asal perut kenyang kan.. start semlm malam aku dh start exercise.. hrp2 berterusan la kerajinan aku nie.. nk kempiskan prt nie haa. byk sgt mkn ms raya.. x leh jadi laa..

Sabtu ni nisa, utm fren ajak g beraya kt umh dia.. anak dia pn ada 3,4 bln dh kitorg x spt nk g melwt lg.. so guna kesempatan raya nie laa.. bkn jauh sgt pn umhnyaa. damansara.. tp tula kitorg suma ni mmg x familiar sgt ngn kawasan tu tp jgn risau puan nisa, kami ttp akan sampai.. :p

And masih menunggu jemputan utk rumah terbuka lg.. n menunggu berita gembira.. semoga dapatla apa yg bos ku idamkan tu.. amin.. :)

And satu lagi.. skang ni aku ngantuk gilee.. kalau dpt blk rumah trs nie best.. tidoo..zzzzz