Our first ramadhan

Alhamdulillah, ramadhan tahun ni datang lagi. Dan kali ni tahun pertama kami berpuasa sebagai suami isteri. Am excited. Konon2 nak jadi super isteri la. Masak utk berbuka n bersahur.. Sebab sepanjang kahwin ni, 3 bulan lebih je betul2 fit nak masak utk suamiku. Lps tu am pregnant and mabuk trk sampai bukan je masak, kemas rumah pn x larat...

Now dh 2nd trimester ni sihat banyak skit la. Nak cuba berpuasa and masak utk husband sepanjang ramadhan ni. Semoga dipermudahkan.. amin2..Setakat ni first dy cemerlang. Hehe.. Baru bersahur je,. Tapi dh masak mlm semalam utk makan pg ni. Pg ni bgn leh dadar telur lagi utk tambah lauk lagi. Eh dadar telur pn masak juga ye. Hehe.

Now, a little bit sleepy walaupun sempat tido sejam lepas sahur td.. Xpela br first dy kan, Badan perlukan masa nk adapt. Semoga tahun ni kami suami isteri dapat menjalani ibadah di bulan ramadhan dengan sempurna. amin2..

This weekend nak balik Melaka berbuka bersama family. Am excited tooo!

First checkup at UMSC

Semalam on half day PM. Sebab pergi checkup with Dr yg akhirnya kami pilih utk delivery nanti. Actually memang long process sangat nk pilih hospital mana, doc mana utk melahirkan baby #1 ni.. Am excited tapi pening baca review and tanya pendapat org sekeliling.. If possible, I really want a female doc to attend. And the cost xnak too pricy la kan.. So selepas pening pilih sana sini, UMSC jadi pilihan hati. And ada doc yang berkenan dihati.. Semoga Allah permudahkan apa yg kami dh pilih.

So semalam is our first checkup. I is a happy mummy to be. Walaupun tgu agak lama for the doctor. Appointment at 230, pkl 330 br dpt jpa doctor.. Aduhaii.. sabar jela. I guess this happen everywhere. Doc yg popular memangla queue panjang kan.. Everything is ok, alhamdulillah. Memang happy je bila tgk budak cenonet dlm perut ni. Doctor scan lama sbb ni first time dia tgk kan.. Baby sangat aktif dlm perut mummy. Xberhenti bergerak.. Like baby x penat ke.. So sweettt.. And paling best skali, dia boleh pandang ke screen. Rasa mcm miracle and happy sgt.. Banyak kali dia pusing kepala pandang screen. Pengalaman yg x mungkin dilupakan. Im not sure whether he/she is distracted by the scan sbb tu dia pandang. Hai rindu nk tgk lagi. Kalau la mesin scan tu ada kt rumah.. Hehe.. selalu dh usha baby.. :)

Ohh and kami x tau lagi whether baby ni boboy atau gegirl.. Doc ckp tali pusat penuh tutup celah kaki dia.. Hehe, malu2 la baby ni. Xmau tunjuk gender dia.. But its ok, mana2 pun will make us happy. Asal baby sihat dh syukur alhamdulillah sangat2...

Oh, and ramai teka girl. Kita cuba lagi intai next checkup ok.

Week 20

Alhamdulillah.. dh sampai ke week 20++ which is dh halfway through pregnancy. I is a happy mummy to be. Sebab now dh sihat byk compare dengan dlu. So boleh makan dh. Cuma worried skit pasal my weight la kan. Jangan la naik byk sgt oiii.. Nanti susah plak nk kurus kan. Cuba jaga makan dh sedaya yg boleh.. Actually makan mcm org lain je, 3 kali sehari.. Tu pn mlm makan ringan je. Tapi beratku naik jua. Huhu. Harap2 kembang air la ye.. Kaki pn dh bengkak skit ni. Jalan lama2 akan sakitla..

Last weekend dh mula g survey2 barang baby. Ni kira first time la masuk section baby and kedai baby. And so syiok ok. Nasibla ku x tau lagi gender baby. Atas dasar kegeraman dan sale skang ni dh mula beli baju baby skit2.. Jalan2 ke midvalley. Banyak kedai baby kt situ. Plus, mothercare sale. Kenapa comel sgt baju2 dia.. Aduhaii.. Beli gak yg newborn beberapa pasang.. Warna adalah unisex. No blue or pink. huhu.. Comel sgt baju2 kecil tu kan.. X sabar tgu baby lahir.Semoga dipermudahkan Ya Allah...

And baby mmg slalu kick skang. Happy sgt bila baby kick. And baby sgt pandai.. Bila minta dia kick, ckp2 dengan dia, mmg dia akan kick.. Mcm tau je. Kalo dia syp je mcm risau plak.. Usap2 perut minta dia kick.. So sweet. Thank you Allah for this gift. Alhamdulillah..

Eh panjang plak menulis, dh la masa office. ahhaa.. mood kerja kelaut today.

Love u Baby #1

Now im at 18weeks++ of pregnancy. Syukur alhamdulillah, Skang ni dh bertambah sihat dan membesar dengan jayanya.. hehe.. walaupun x makan sgt n muntah trk sepanjang pregnancy sampai 4 bulan, tp berat still naik dgn jayanya. Muka pn dh tembam org ckp. for me nampak biasa je dalam cermin. hehe. baju mostly x muat dh. dh mula start shopping baju pregnant.. baju kurung pn ketat ni.. baru 4 bulan ++. Hoho, x taula akan membesar setakat mana ni.. Redha je. xpe, lps bersalin kita work out + diet la kan. now everything for u baby #1.

And until now, x tau lagi gender baby. Apa2 pn kami terima dan berdoa moga baby sihat n sempurna. Amin2.. Xkisahla girl or boy. If boy leh jadi geng ayah. If girl, senang nk tolong mummy nanti kan.. :). Rasa x sabar sebenarnya nk tgu baby keluar tgk dunia. Semoga dipermudahkan urusan. Amin2,..

Semester pn dh nak berakhir syukurrr... cuma IT project je xspt nk disiapkan semester ni n extend to next sem. okla tu. Sebelum beranak insyaAllah settlekan semua skali. Amin2..

Ahhaaa... n paling penting mmg skang ni everydy rs baby kick.. X kuat, tp cukup utk mummy rasa. Ayah je la x dpt rasa lg.. Sbb rs dr dlm perut kan. like dup dup kena tendang.. terutama lps mummy makan or masa mummy tgh baring2 rehat waktu petang.. mmg time favorite dia ms tu. ni pn rs dia tgh tendang2.. love u baby. Membesar dgn sihat n sempurna ok. Ayah n mummy will meet u in october or november insyaAllah.. :)