Nek Su Meninggal

Semalam Nek Su aku meninggal dunia dalam umur 60thn.. sedih dan pilu sbb baru je jumpa dia dalam 2,3 minggu lepas. dia duduk kt sepang so semlm dlm pukul 3 aku gerak ke sana.. sampai2 jumpa tok su.. dia sedey nangis.. aku peluk dia.. dia pn sakit, ada lelah sikit.. semoga dia sabar dengan semua ini..

aku pun tolongla apa yg ptt memandangkan x ramai lg yang datang.. iyela sedara mara dr melaka so amik masa juga utk diorg dtg.. mak ayah pn datang dr ktn.. alhamdulillah nek su nampak tenang je. aku tolong menguruskan jenazah mana yg termampu.. muka neksu x berubah.. tenang.. dia nampak mcm tgh tidur jee.. cuma bdn dia sejuk sgt.. dia masih nampak lawa wpun umur dh tuaa.. 

sedara mara melaka sampai dlm pukul 6lbh.. maklang, paklang, mak itam, pak itam, mak utih, pak utih, pak de, makde n nenek datang.. anak2 maklong yg ddk kl pun semua datang.. sayu je semua org. aku paling kesian tgk mak long yatie anak sulung neksu.. kesian dia.. dia mcm nk pengsan2 dah.. byk sangat nangiss... toksu pn kesian.. dia terduduk dan nagis jee.. paling sayu mcm mana dia ucap selamat tinggal pada neksu.. kasihnya suami pada isteri... anak2 dia pn x mau berhenti peluk mak diorg.. sedih aku tgk pak2 sedara aku.. 

mak ayah aku n maklong,paklong sampai lepas maghrib.. alhamdulillah sempat la jumpa arwah sebelum disembahyangkan.. lepas isyak jenazah dikebumikan... aku sampai umh pn nk dekat pukul 12.. mak n ayah ikut sedara mara blk kg.. diorg ada hal skit.. hmm sedey nya bila ada kematian.. ya allah panjangkan umur org2 yg dekat denganku.. limpahila keberkatan dalam hidup merekaaaa.. aminnn.. ya allah cucurila rahmat atas arwah neksu.. letakkan dia dalam keadaan yang aman dan tenteram.. aminnn..

Innalillah hi wa innalillah hi rojiun...
wassalaammm.. 

No comments:

Post a Comment