Al-fatihah


Semalam ayah ngah meninggal dunia.. Innalillah.. Hmm sedih bila kehilangan ahli keluarga dan terbayang sebuah keluarga yg kehilangan seorg ayah.. Kesian n sedih mengenangkan sepupu2 aku n mok yah aku... Dah tiada tempat utk bergantung.. Apa pun aku harap ayah ngah aku ditempatkan dalam golongan yg beriman n tenang serta sejahtera menunggu hari pengadilan.. amin..

Hmm dan yg paling peliknya.?

"Sorry to hear about kematian of ur relative i assume, but I can't let u off 3 days on leave. You have to serve the remaining days till 30. Each employee has 14 days annual leave. I have given you a 15 days early exit to the date of your resignation letter"..

Ok.. fine.. call my parent. They were really surprise by all this but at last said okla.. juz follow the rule n sabar byk2.. even though I never asked for early release but it seems that im the one who should take charge of it..they were the one yg x nak bayar my gaji for the following month.. ntah pelikan juga tp watever.. so this means all my balance leave is burn. I think I got extra 3,4 days leave. Kalau tau ku habiskan cuti before resign. But what to do.. semalam mmg rs terlalu sedih bila mengenangkan aku xdapat cuti bila ada kematian. I guess for some people kematian not important..or mebi they thinks im making up stories.. ntahla. But its ok, today aku dh lebih sabar n redha n aku maafkan apa yg terjadi. Mungkin ada hikmah di sebalik segalanyaa.. Maybe something bad will happen if I go.. Only god knows what best.. :p

Dan exceli sejak berlaku kejadian semalam aku dpt pengajaran yg berguna utk kehidupan aku.. Alhamdulillah sbb kalau x mungkin aku x bersedia dengan dunia luar yg mebi lebih mencbr dr ni.. Aku sedar aku kena lbh bijak mengawal emosi tp bila berkaitan family dan kepercayaan aku mmg jd emosi skit. Pendek kata rambut manusia sama hitam, hati x tau lagi.. :)

Walau mcm mana pn, dari jauh aku sedekahkan apa yg termampu utk ayah ngah aku.. Dan aku n adik2 aku yg sama2 x dpt blk kg akan cr masa utk balik ke kg terengganu berjumpa mokyah n adik2 sepupu aku.. semoga diorg tabah menghadapi ujian ini. Dahla taufik pn spm tahun ni.. semoga dia cekal sbb dia bdk yg pandai... aku doakan yg terbaik utk keluarga mokyah aku.. amin...

3 comments:

  1. oh Dee Dee.... sorry to hear about your uncle.. semoga rohnya dicucuri rahmat Allah inysaAllah... and sorry too for your balance leaves yang kene burn.. nak wat cam ne kan... boss is always right.. sabar je la... :|

    ReplyDelete
  2. Sometimes we trust wrong person, sometimes we misjudge people.. I believe Allah knows everything. So let it be. Sabar ardilah.. huhuhu..

    ReplyDelete
  3. ~ Sabarlah dee yea...Al-fatihah buat arwah dan salam takziah untuk mereka sekeluarga.Semoga arwah ditempatkan di sisi orang yang disayangi Allah s.w.t...amin.

    ~ Move forward,juz forget all da past k...insyaAllah, everythg will be ok for u :)~

    ReplyDelete