Cerita Hari Raya


Hmm last post aku x banyak bercerita pasal raya sebabnya aku kepenatan br sangat sampai ke Selangor.. tp tula aku dh upload pic sempena hari raya.. Citernya begini, raya kali ni meriah seperti raya2 yang lalu.. tp aku ditanya bende yg sama. bsn gak menjwbnyaa.. Tp apakan daya aku paham niat diorg baik bukan nk menganiayai aku.. Sampai adik2 aku pn naik kesian aku ditanya bende yg sama bila pergi beraya ke rumah saudara mara.. mak ayah aku?.. senyum jela nk kata apa lg..

Hmm so episod raya aku biasa je.. Cuma seronok gakla dpt berjumpa saudara mara yg dh lama x jpa tu.. Dapat jpa anak2 sepupu yg semakin bsr semuanya.. Nenek alhamdulillah masih sihat.. Tahun ni tahun pertama beraya tanpa Tok Ayah.. hmm slalunya blk terengganu melawat kubur arwah mek je.. thn ni melawat kubur arwah mek n tok ayah.. semoga roh mereka dicucuri rahmat.. amin.. yg lawaknya thn ni ayah suruh hanafiah baca doa tahlil.. mmgla doa nya ada kt blakang yassin tp piah jarang bc doa tu.. so tersekat2 jugak dia membacanya..jrg praktis.. dua kali dia kena.. kt kubur di melaka n tganu.. naik kereta kitorg gelakkan dia.. tp x pelaa at least dia usaha nk membacanya sampai abis.. tulisan doa kt blakang yassin tu mmg x clear sgt pn.. kalau aku pn rs susah tu.. hehe,, cover cover..

N antara bende best yg jd sepanjang raya akux payah drive langsung.. haha.. senang btul hati.. aku suruh hanafiah je bawa kete aku tu.. siap aku ni tumpang kereta mak ayah je.. hanafiah mengangkut sepupu sepapat je.. aku ni makin lama mmg makin malas nk drive,, bila la nk dpt kereta auto nie. aku dh penat la bawa manual.. hmm.. tp apapun aku bersyukur.. eh tp raya kali ni sempat test drive honda city.. lawa la sbb symbolnyaa tp tula rs kecik skit kot.. tp okla kereta honda kan.. mana bole di banding ng kete gen2 ku itu.. huhuhu.. bersyukur2 ardilah.. ehehe..

Lagi?.. hmm xde dh kot.. xpela if aku ada teringat pape citer best akan ku update later.. Daa.

No comments:

Post a Comment