Balik kampung melaka


Ok.. last weekend mmg great.. Hehehe.. Balik kampung Melaka.. tp let me review all things yang jadi along the way k..

Jumaat

Tunggu mak n ayah sampai ke KL. diorg nk pergi melaka lalu KL. ada hal skit.. hmm diorg sampai dlm pukul 10.. Sampai2 je ayh park kt visitor parking n ayah suruh bawa turun kereta sbb dia nk ajak g makan.. diorg dh mkn dh on the way td tp ringan2 jee.. So, I decided nk ajak diorg makan satey kajang.. mmg hr tu teringin makan satey kajang pn.. Dh settle makan dlm kul 11.45 cam2 kot.. on da way blk boleh plak tayar aku bocor@pecah.. uish dramatik sungguh.. mmg dgr bunyi tayar tu.. aku pn benti.. ms tu kitorg br msk highway kajang.. so suma trn.. tgk mmg kena tukar tyr xbole bawa dh.. Alamak, br teringat tools kt rumahh.. ya Allah masa jadi mcm ni la aku x alat nk tukar tyr.. adoyaii.. blurrr.. try call adee.. no respon..tido kot.. then try call nisha tp ayah stop me too sbb dia suh tahan teksi je.. btul gak dh pukul 12lbh suma org dh tido kot.. Nasib baik teksi lalu malam2 buta tu.. org tu tanya apa mslhnyaa.. then aku ckpla tyr bocor so nk tukar tyr n kena blk amik tools.. pas2 dia ckp xpyh since dia ada all the tools n dia pn bole tlg.. so dia pn buat semuaa.. jack tayar, cabut tayar n ganti tayar.. tq very much en teksi.. really appreciate it.. so beri dia 50 sbb tolong settlekan semuaa.. kalo x berpeluh gak aku n ayah.. n from the experience now aku dh tau dh cane nk tuka tyr.. sampai rumah dlm pukul 1am. penat sgt semua org.. teruss tidooo.. esk panjang lagi perjalanan niee...

Sabtu

Bangun pagi.. Ayah Ngah ajak makan sama2.. ok so hr ni mmg panjang sgt keje aku before nk blk melaka.. Ayah Ngah n family dtg dr tganu sbb nk anta my cousin, Din praktikal kt Cyberjaya niee.. so we all mandi2 n headed to Cyberjaya untuk breakfast kt sana. Makan kt Mak Teh.. Sempat gak singgah kt putrajaya umh sedara Ayah Ngah ku.. Minum2, pas2 diorg blk ke tganu kitorg lak menuju ke Kedai tayar.. nk settlekan kereta aku dlu before blk.. tukar tayar then anta kereta park kt apartment since aku blk kg ngn parent.. Dlm pukul 11lbh br kitorg bertolak ke melaka. at last!!!.. huhuhu

Pas2 on da way ke melaka, jammed!!! cuti sekolah mmglaa.. ayah ajak breakfast kt hentian seremban sbb td dia breakfast skit jee..dia dh lapar.. So berhenti jap.. ayh n mak trn breakfast kitorg plak g membeli belah buah2 an untuk bawa blk kg.. bawa blk untuk nenek.. settle semua kitorg gerak semula ke melaka.. sampai dlm pukul 2pm.. yay my kg.. rs dh lama sgt xblk kg. seronok sgt rs.. n nenek masak my fav food.. Asam pedas.. kitorg semua makan bertambah2.. banyak gilee..sedaapp sgt..n the rest of the day berehat2 jee.. mak n ayah n nenek kuar lps asar jalan ke melaka tp kitorg adik beradik n busu stay umh jee..maleh nk kuar penatt...

Ahad

So pagi2 dh bgn sambil tunggu nk g kenduri..lepak2.. men2 ngn kucing.. kucing busu sgt byk n semua parsian.. gerammm.. g jenduri dlm kul 12lbh bersama semua pak sedara,mak sedara.. kalau blk melaka mcm ni la.. keje berkonvoi jee.. heheh..tp seronok..nk g beli belacan pn 3,4 kereta follow.. ahaha...

Dalam kul 5.30 kitorg grk ke kl..anta aku dlu..so aku drive sampai kl.. jalan tersgt jammed.. 2 jam setgh br sampai kl.. sian parent ku kena drive blk ktn plak lps tu.. aku sampai kl pn dh sgt pnt.. tp it was fun.. :p

So dlm kul 1o aku dh terlelap dpn tv.. bgn2 dl kul 1.. ttp tv n trs msk bilik tidooo.. nk bgn pg pn pya seksa sbb mlsss sgtt.. bdn penatt.. huhuhu.. so dats it.. my buzy n tired weekend. but its worth it.. aku suka kg melakaa... :p


1 comment:

  1. wuuuuuu....bestnyer jalan2..
    lagi2 kalu dapat makan asam pedas!

    meletop!!!

    >.<

    ReplyDelete