Tok Ayah meninggal

14 February 2009, Sabtu Tok Ayah aku , Tok Haji Abdullah Haji Daud meninggal dunia dalam pukul 8lbh.. aku mcm x percaya je tok ayah aku dah x de kt dalam dunia ni.. Ya Allah tok ayah aku sihat je.. dua bulan lepas dua ddk umh aku.. tu pn dia x nak blk.. tp kitorg terpaksa anta dia blk sbb kt umh aku dh x de sapa nk tlg jaga makan minum dia.. sbb dikma pn dh msk universiti ms tu. kalau x dia bole je stay kt umh aku.. alhamdulillah sempat dia ddk lama kt umh aku.. xde la ralat sangat ayah aku.. sian ayah aku mesti dia sedey..

Sabtu malam tu after receive call dr to ayah aku.. aku mcm x percaya yg tok ayah aku dh x de.. then akuy suruh ayah aku blk dlu sbb kesian dia mest x sbr nk blk kg dia tgk tok ayah aku.. ayah aku ckp mayb kebumi lps subuh.. ya Allah aku mmg sekalut yg mungkin nk blk.. aku nk tgk tok ayah aku.. perjalanan ke jerteh, tganu amik masa 7jam gak.. aku minta ady teman. ayah aku benarkan.. so mula2 g amik ady.. family dia jenguk gak dr pintu.. segan sbb minta dia tlg temankan aku tp terpaksa.. aku x tau jalan.. n luckly mlm tu aku sempat pinjam GPS uden.. tima kasih uden.. then aku g pickup dikma kt uia n kiotrg mulakan perjalanan dlm kul 11 dr uia. mmg penat n mengantuk tp aku x leh tido.. dikma pn sama. aku n ady sama2 gilir drive.. dia pn penat sbb siang tu dia buat mcm2 xtiviti.. dlm kul 7 kitorg smpai kg aku.. lamanya perjalanan.. 

tp alhamdulillah dapat aku tgk tok ayah aku.. tok ayah nampak tenang je. tp dia nampak kurus skit.. aku cium tok ayah aku.. dia sejuk sgt.. ya allah tok ayah aku dah tiada.. sedey sgt.. sedara mara ramai datang.. org kampung pn ramai dtg.. anak2 tok ayah aku dr kelantan pn datang.. cucu sepupu semua datang.. alhamdulillah suma nk tgk tok ayah aku.. 

kebumi lepas zohor.. semua berjln lancar.. aku pn ikut ke kubur n angin bertipu kuat sgt kt kubur.. alhamdulillah tok ayah aku dikebumikan betul2 sebelah arwah nenek aku.. akhirnya diorg bersamaa.. sedeynya aku dh x de mek n tok ayah dh belah tganu.. ya Allah ko berkatila Tok Ayah aku.. tempatkan dia dikalangan org2 yg soleh ya Allah... Kau cucurila rahmat ke atas Tok Ayah n mek aku ya Allah..

selesai semunya dalam kul 6 kami bertolak blk ke kl.. kena blk sbb ady ada meeting isnin pg.. wpun mak n ayah agak sedih aku kena blk awl.. maafkan kaklong mak n ayah x dpt tgu lama.. kiotrg anta ina anak arwah cik melah ke uitm machang.. mmg lalu pn situ on da way ke kl.. dh anta dia then teruskan perjalanan.. perjalanan blk tu lbh menakutkan. sbb mlm n kereta byk.. ady dh flat sgt n kaki dia sakit.. so aku bawa kete.. tp aku lak bawa kete ntah pape.. act mlm tu aku silau sgt n aku rs x confident n tkt.. then akhirnya dia take over bw kete tu.. alhamdulillah dlm kul 2kitorg sampai kl. .. perjalanan yg sangat memenatkan tp aku bersyukur sbb aku dpt jumpa tok ayah aku.. harap dia tau kami semua sayang sangat kt dia.. 

Alfatihah...  

No comments:

Post a Comment