Baru balik dari kuantan


so hari jumaat ari tu aku balik kg lg.. br je 2 minggu lps blk ktn.. ni blk lg.. hehe.. jumaat ritu abis je keje trs piah dtg amik kt umh.. drive kereta dia sbb nk servis kereta tu.. sebenarnya kitorg blk ktn sbb nk anta mak.. dia dh abis kursus setelah seminggu stay kt bangi.. barang dia byk so kesian plak nk suh naik bas.. mula2 piah je nk blk sorg anta mak tp sbb demam aku pn dh reda aku pn join skali la.. saje la blk jpa family.. kitorg grk dr bangi dlm kul 7.. tunggu mak n kawan dia, mcik fatimah kemas2 brg br gerak.. n perjalanan, mlm jumaat mmg sibuk n jammed.. kitorg sampai agak lewat ke ktn.. kul 12 br sampai.. so perjalanan dlm almost 5hour.. lambat la tu.. slalu 3jam lbh je leh sampai dh..

sampai ke ktn hujan lebat.. sepjg perjalanan pn hujan jee. tp nk dkt sampai umh, 1kilat yg sgt kuat sambar x jauh dr kitorg. xpenah nampak kilat sedekat tu.. ngeri gak laa.. masih x dpt lupakn.. so spai ktn minum2 air jap trs mak n ayah anta mcik fatimah ke stesen bas.. dia nak blk ke kelantan plak.. aku msk blk trs zzzz.. penat sgt..x tunggu pn mak n ayah blk dr stesen bas..

bangun je pagi sabtu, trs ayah ajak g breakfast.. mkn kt dekat2 balok.. settle mkn kitorg trs g servis kereta.. sbb g satu kereta kenala follow gak.. nsb kejap je servis kereta.. lps tu blk umh, msk2 utk lunch plak.. settle makan suma dlm kul 4 aku n piah grk dr ktn.. saje blk awl sbb ahad nk rehat je kt umh.. aku ni pn br elok demam so nk rest btyl2 before kena g keje isnin nie.. sampai kl dlm kul 7.. jalan clear je so cpt la sampai..

hari ni, ahad x wat pape.. lepak jee.. pas2 lunch ngn adee je.. the rest of the day aku lyn tv sambil berbaring2an.. ni tgh tense ni sbb ada satu kereta wira ni parking kt luar apartment ni dok berbunyi dr kul 7pg td.. bengang gile la. dhla org penat ni ahad nk rehat.. sampai la skang kul 5 kereta tu masih lagi berbunyi. ntah bila nk abis bateri dia. bising gile. aku tido tahap ttp kepala ngn bantal laa pg td.. tense.. kereta sapa la tu.. tension la.. kalo dia x berhenti sampai mlm x tau la nk tido cane kang.. satu apartmnt x tenang sbb dia.. tolongla sapa2 g matikan bunyi kereta tu.. mmg tension!!!!!!!

No comments:

Post a Comment