Selamat berpuasa


Selamat berpuasa semua.. alhamdulillah tahun ni kita masih berpeluang untuk puasa lagi.. hmm hari ni aku teringat semua saudara-mara, kawan2, kenalan yg dh tiada.. Yang paling terasa sekali tahun ni tok ayah aku dh xde untuk puasa sama2.. sedih dan rindu teringat kt dia.. Al-fatihah..

Hmm hari ni hari yg pilu.. teringat balik saat aku mula2 dtg kl.. td g smyg terawih di surau apartment.. aku masih disini.. 3 tahun lps aku smyg tarawih bersama2 ashu n nor, 2 tahun lps pn aku still smyg tarawih dgn ashu... tahun lepas aku smyg tarawih di surau yg sama ngn nash dan tahun nie.. aku turun tarawih kt bawah sesorg.. sbb skang aku dh ddk seorg.. nk janji ngn kwn2 pn ssh.. tp rasa sayu plak.. makin kurang org yg menemani aku.. semua dh sibuk dgn hal n keluarga masing2..

Walau apapun aku hargai segala kenangan yg aku ada.. bole dikatakan sepanjang aku ddk kl aku berada di apartment ni.. cuma asyik tukar rumah n blok je.. ini rumah ke5 aku di apartment yg sama.. semoga serasi la aku ngn rumah ni n leh stay sampai aku bertuka status.. insyaAllah..

hmm, tp ptg td ada satu peristiwa yg buat aku sedey jugak.. aku g kedai runcit beli ikan utk masak laksa.. then kebetulan ada seorg bdk ni membeli gak.. aku agak2 umur dia dlm 10thn.. tp aku rs sedey bila tgk apa yg dia beli.. dia beli maggi ayam 3.. n satu botol kicap.. aku terpk adakah dia x mampu nk beli 1 packet terus sampai dia kena beli maggi tu satu2.. sedey sgt aku rs.. nk je aku byrkan apa yg dia beli tp segan dgn org lain yg ada dlm kedai tu.. ntahlaa kesian sbb dia masih bdk2 dan mungkin dia susah.. kesiannya pada org yg susah.. jadi kita yg alhamdulillah masih mampu berbelanja bersyukurla.. org lain lagi x dapat dibayangkan kehidupannya..

Hmm,,, so esk utk sahur aku makan laksa la.. dh msk lebih dh.. utk dinner n sahur esk.. ni tgh tunggu piah dia ckp nk dtg.. basuh baju.. tp yg pasti esk adik2 aku akan datang berbuka kt umh nie... fana pn join skali.. seronok dpt berbuka ramai2..:)

N last but not least selamat berpuasa ye semuaaa... Jom kita sama2 dapatkan yg terbaik utk bulan puasa nie.. Semoga menemui keberkatan... AMIN..

No comments:

Post a Comment